tisdag 22 oktober 2013

Vad gjorde man innan man hade barn egentligen?

Idag kommer My äntligen hem igen efter att ha varit hos sin pappa sedan fredagen. Det är alltid tudelat när hon är borta, på ett sätt är det sååå skönt att bara behöva fundera på sig själv, speciellt lördag-söndag när man får sova länge (vilket jag i och för sig ändå inte gör nu för tiden) och bara göra det man känner för.
Men när tisdagen kommer så känner jag mig nästan alltid uttråkad och vet inte vad jag ska hitta på, och då undrar jag ofta vad man egentligen gjorde innan My fanns, jag menar, då tyckte man alltid att det var så bråttom med det ena och det andra, men vad fanns det egentligen att göra? Nåja, man umgicks ju förstås mycket mera med kompisar och sådant, men det känns nästan overkligt lyxigt att man skulle få fara på kaffe med någon kompis, eller fara till gymmet, ut och gå eller vad som helst utan att behöva planera barnvakt eller annat.
Ta det här inte på fel sätt nu, inte skulle jag ju ens för alla pengar i världen ändra något, men det är bara synd att man inte kan uppskatta det man har just nu, det är det som är tanken.
Nåja om ca. 10 minuter borde hon anlända hem, jag får väl ta och kolla facebook och läsa lite bloggar så länge så kanske man överlever tristessen tills dess.

På tal om att vara uttråkad, jag skulle laga fisksoppa idag, och i morotspåsen fanns en så söt liten näsa på en morot, så jag kunde inte hålla mig att laga detta :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar