torsdag 31 oktober 2013

Några till skäl att inte röka

Jag har inte rökt på heltid sedan den 6 januari, dock har det blivit en del feströkas och dylikt under sommaren och hösten, nu har det igen gått bättre igen en tid, så jag hoppas att det håller i sig, det känns rätt så bra än så länge i alla fall.
Men jag funderade lite på några andra fördelar med att vara rökfri, förutom att man sparar pengar, hälsa och allt det där;

1. Man doftar som den parfym man använder, inte tobaksblandad parfym (vilket är nästan värre än "bara" tobak).

2. Man slipper tobaks"poro" i handväskan, läppglansen, rockfickorna, tuggispåsen...

3. Man slipper köpa 4-5 tändare i månaden för att man glömt den hemma igen.

4. Man slipper pina ut sig i -25C kyla mitt i vintern (i alla fall för tobaken skull)

5. Man kan på RIKTIGT gnälla på sina barn/syskon/vänner att dom inte ska börja röka

6. Man slipper predikan av läkaren på hälsogranskningarna om att det nog skulle vara bra att sluta.

7. Man FÅR faktiskt gå och skryta att man har klarat det, för det är fasiken ingen lätt uppgift!

Det som många gånger hjäper min motivation när jag blir röksugen, är faktumet att man drar i sig ca 4000(!!) kemikalier, yuck...

Så ett stort HEJA till alla er (mig också ;)) som också kämpar med detta, och ett extra heja till Linda och Karina, ni är sååååå duktiga!! Kram på er! :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar