söndag 27 oktober 2013

Vilken lyx.. Eller?

Idag hade My en kompis från dagis här några timmar, så jag började reda upp, diska och allt sådant där i lugn och ro, däremellan har jag nämligen nästan alltid dåligt samvete (speciellt vardagar) när vi kommer hem, jag ställer mig framför spisen, äter, diskar, reder upp, byker, sen tandborstning och godnattsaga, då känns det som att det ibland kanske skulle vara bättre att lämna disken, smulorna, bykhögen etc. och istället prioritera att på riktigt UMGÅS med sitt barn... Men, de dagarna jag verkligen lämnar allt det där så får jag världens ångest "Herreguuud, mitt stackars barn växer upp i en svinstia, tänk om någon skulle komma och se hur här såg ut nu" Vaddåå I-lands problem! Och joo, jag är kanske en aning för hysterisk med vissa grejer, men varför kan man ALDRIG vara nöjd med det man HAR fått gjort istället för att stressa med det man INTE gjort?!
Men i alla fall, när jag sedan fått upprett det jag skulle så tänkte jag att det skulle vara ett perfekt tillfälle för att få ett blogginlägg skrivet, så jag började plita ner något (lika viktigt som det här antagligen) några rader fick jag skrivna, sen blev jag attackerad av 2 sjörövare som "band fast" mig och skulle raka mitt hår, äta upp det, sedan gräva ut min hjärna och grilla den och sist men inte minst grilla hela mig för att sen äta upp mig. Det här handlar alltså om två femåriga flickor, inga prinsesslekar här minsann... Men det är ju bra att dom har fantasi... eller... hur...

Min lilla "prinsessa"  :D

1 kommentar:

  1. Haha! Grillad hjärna, en riktig delikatess. Ja-a du, balansen mellan hushållssysslor och umgänge är inte lätt att hitta, men man måste i alla fall försöka! För tillfället går det nog tiden mer till umgänge, jag blundar för dammråttorna, någå husdjur måste vi ju ha när vi inte har katt.

    SvaraRadera