torsdag 12 september 2013

Lite om mitt dubbelliv...

Alltså, jag har insett att jag ju lever världens dubbelliv, sådär undercover agent liksom...
Nej, men jag skall förklara mig lite; Alltså min dotter My bor med mig, men varannan vecka från fredag till tisdag är hon hos sin pappa.

När My är hemma så lever vi ett helt normalt familjeliv, med bullabak (Pfft, det där trodde jag inte ens själv på!) vardag och rutiner.
Sen de 4 dagarna jag har för mig själv varannan vecka är det nog oftast en annan takt som gäller, speciellt nu under sommaren och hösten så har man nog hittat mig på krogen de helgerna jag har "ledigt" så att säga.

Det jag märker är att jag inte riktigt "passar in" någonstans bland mina vänner, flera av dom har barn i ganska samma ålder som My, och har jag henne hemma så passar jag ju in där, men skillnaden är ju att dom har karl och flera barn hemma, så inte sträcker ju dom ut på krog varannan helg heller, och jag förstår fullkomligt hur det känns, man är mer än nöjd att bara vara hemma, jag har också haft den känslan en gång (för länge sedan).

Sen en del singelvänner som inte har barn förstår inte alltid att man kanske på riktigt INTE VILL vara på krog hela tiden. Nu säger jag inte heller att ALLA singelvänner ALLTID vill vara på krogen, men jag skulle väldigt gärna vilja ha någon kompis som faktiskt fattar precis hur detta känns, för som singelförälder är man lite mittemellan två världar.

Nu hoppas jag verkligen inte att någon tar illa vid sig av något av detta, jag älskar mina vänner precis som dom är, jag respekterar dem oberoende av livssituation, och meningen med detta inlägg är absolut inte att klaga och gnälla över min egen (är egentligen rätt så nöjd för tillfället), jag ville bara dela med mig av mina tankar. Anyways, det om det, tack och god natt

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar